Wasz harmonogram dnia :)

marzec 07, 2018
Tak sobie myślę, że często rozmawiamy z naszymi parami o tym co Was może spotkać albo zaskoczyć na swoim własnym ślubie ale bardzo rzadko o tym piszę gdziekolwiek :). A niektórzy mówią, że nieźle piszę – więc może jednak spróbuję. Zaczynamy od początku – czyli dlaczego warto zrobić sobie harmonogram dnia i jak go przygotować.A ponieważ to wasz (z dużym prawdopodobieństwem :)) pierwszy ślub, to zakładam, że co najwyżej pomyślicie o tym dzień przed – chyba, że byliście wcześniej u nas na spotkaniu ???? wtedy już macie harmonogram :).

Zatem po co nam harmonogram ustalony wcześniej:
  • ponieważ inni mają szansę go poznać
  • ponieważ skoro ktoś już go pozna możecie go poprosić o jakąś pomoc – np odbiór wiązanki i przewiezienie do Pana młodego
  • ponieważ to bardzo proste a ułatwi Wam życie
  • ponieważ wcześniej zdacie sobie sprawę z tego jak wcześnie musicie wstać i że nie warto pędzić rano na salę, żeby jeszcze coś dopiąć (może ktoś może to zrobić za Was)
  • ponieważ ślub to ogromna inwestycja: zarówno czasowa, pieniężna jak i logistyczna – a takie przedsięwzięcia dobrze jest zaplanować
  • ponieważ dzięki temu wiecie co ile powinno trwać i nie martwicie się, że gdzieś nie zdążycie bo macie możliwość monitorowania czasu
  • ponieważ inne osoby zaangażowane: sala, orkiestra, fotograf zapytają Was o to ????
  • To tylko kilka kilka przyczyn – ale mam nadzieję, że Was przekonują. A teraz jak zrobić harmonogram? Zaczynamy od tego co najważniejsze (nie, nie chodzi o obiad :)) – czyli od godziny ceremonii ślubu. Od niej idziemy „do tyłu” znaczy cofamy się w wydarzeniach:
  • zaplanujcie ile czasu potrzebujecie na dojazd z domu do kościoła
  • zaplanujcie ok 10-15 min na błogosławieństwo (jeśli je planujesz)
  • zaplanujcie ok 10 min na zdjęcia z najbliższą rodziną (rodzice, rodzeństwo, dziadkowie) – warto o nich pomyśleć a nie potem doszukiwać się wspólnego zdjęcia z mamą wśród zdjęć reporterskich
  • zaplanujcie ok 40 – 60 min na ubieranie Pani Młodej (nie chodzi o to, żeby się przez godzinę ubierała – coś się zawsze przesunie w czasie: mama przyjdzie, świadkowa dojedzie, guziki zostaną zapięte, macie też wtedy czas na nieprzewidziane wydarzenia)
  • zaplanujcie ok 30 min na ubieranie Pana Młodego
  • zaplanujcie ok godziny na zrobienie make-up u Pani Młodej
  • zaplanujcie ok godziny na zrobienie fryzury Pani Młodej
  • jeśli dwie powyższe usługi nie są u Ciebie w domu (jedziesz do kosmetyczki, do fryzjerki) dolicz czas potrzebny na dojazd i ok godzinę na ewentualną „obsuwę” (naprawdę widywałam już różne dramaty u kosmetyczek: ktoś spóźnił się 10 min a ktoś inny pięć, innemu trzeba coś poprawić i robi się 40 min spóźnienia – nie narażaj się na zbędny stres ????
  • no i gotowe: wiesz o której wstać ???? – wystarczy to wszystko teraz zapisać godzinowo zaczynając od ostatniej wymienionej przeze mnie czynności.
  • A teraz od kościoła do „przodu”
  • zaplanuj godzinę na ceremonię ślubu – chyba, że wiesz że będzie krócej
  • zaplanuj czy chcesz zdjęcie ze wszystkimi gośćmi przed kościołem – jeśli tak poproś księdza żeby o tym powiedział zanim skończy się msza i dolicz ok 5-10 min na zrobienie zdjęcia.
  • zaplanuj czas na składanie życzeń: na 100 os ok 30 – 40 min
  • zaplanuj ile czasu zajmie Wam dotarcie na salę z kościoła
Potem możesz już nie planować. Moim zdaniem o ile ważne jest to co dzieje się przed i żeby wszyscy o tym wiedzieli potem możesz płynąć z prądem :). Chyba, że np planujecie jakieś dodatkowe tzw. „atrakcje” np pokaz sztucznych ogni. Wówczas warto, żeby osoby wyznaczone do pomocy (zadbaj  o takie – nie myśl, że ze wszystkim poradzicie sobie sami – pewnie tak będzie – tylko po co? w końcu to Wasz dzień i macie się tem dobrze bawić a nie nosić pudła z fajerwerkami :)) wiedziały co i o której mają zrobić :).

Dobrzej zabawy:). Jeśli potrzebujecie pomocy w ustaleniu harmonogramu pamiętajcie, że w Ukryte w Kadrze zawsze Wam doradzamy

kontakt

Studio Szklarnia
biuro@studioszklarnia.pl
Manager studia
Kamil:
512 - 411 - 237
502 - 454 - 848
Wybierz z listy
  • fotografia ślubna
  • sesja narzeczeńska
  • sesja rodzinna
  • chrzest
  • komunia
  • Pn
  • Wt
  • Śr
  • Cz
  • Pi
  • So
  • Nd